Menu

  • Kategorie

Śmiertelny wypadek na DK74

https://youtu.be/5JNjW_i9OXI
Share Button

77 komentarzy do "Śmiertelny wypadek na DK74"

  • Eye napisał(a):

    Żal dziewczyny bo zabiła chyba babcię. Ale to jest efekt szkolenia kierowców. To powinno być jak najszybciej zmienione. Gdyby instruktorzy uczyli jak najszybciej spieprzać z takich skrzyżowań, nawet z obrotami na czerwonym polu to kursanci by się czegoś może nauczyli. A tak…. no cóż…. młodość ma to do siebie, że się popełnia błędy, które są nauczką na całe życie.

  • gfdagd napisał(a):

    Często przejeżdżam przez to skrzyżowanie, jest tam taki problem że na tej drodze przed skrzyżowaniem jest łuk, z mojego doświadczenia wiem że jak ktoś jedzie od strony łuku 90/100 km/h można go nie zauważyć ponieważ patrzymy nic nie ma, wjeżdżamy i znikąd auto się pojawia.

  • Anonim napisał(a):

    wgl mi go nie żal xDDD jak nie potrafii albo ma za mało mocy żeby przed ciężarówką jadącą krajówką zdążyć to niech się już nigdy za to nie bierze i odejdzie z tego świata

    1
    28
  • Paweł D. napisał(a):

    Na chwilę obecną 63 komentarze, a doliczyłem się tylko 3, które cokolwiek wnoszą konkretnego w tym przypadku. Reszta to ogólniki o wyższości rond na przecięciu dróg krajowych w obszarze niezabudowanym (zresztą jak najbardziej się zgadzam), osobiste dowalanki i licytowanie się kto jest (większym) debilem.

    Te trzy to:
    1. link do strony w gazecie. Ponieważ czytałem artykuł przed obejrzeniem filmu myślałem, że przestrzeliła skrzyżowanie, a tu zonk. Z mojego doświadczenia bardziej niebezpieczny jest przejazd w odwrotną stronę.
    2. link do google maps. Szperając trochę każdy może zobaczyć, że tir pojawia się zza łuku.
    3. hipoteza, że ruszyła z dwójki. Faktycznie coś nie tak z tym startem. rusza w 0:10 uderzenie w 0:13, a ledwo zdążyła połowę skrzyżowania przejechać. Hamowania nie było, bo światła stopu się nie świecą. Przypuszczam, że był gaz w podłogę, a auto nie chciało się zebrać. Dodam jeszcze dwie hipotezy: ktoś z tyłu ją otrąbił, a niektórzy w takich sytuacjach bezwarunkowo ruszają lub że jeździła wyłącznie po miastach i o możliwości przejazdu zadecydowała na podstawie odległości tira od skrzyżowania, która w warunkach miejskich faktycznie jest bezpieczna. Mało prawdopodobne, że nie spojrzała w prawo, bo po przejechaniu tirów jeszcze dobrą chwilę stoi.

    I jeszcze jedno, bo widzę, że masa ludzi nie wie. Na takiej drodze ograniczenie dla tirów jest do 70 km/h, nawet jak nie ma znaków.

    11
    1
    • Mati napisał(a):

      Rozwiązanie do #3: automat 🙂 Lub też nauka Launch control w manualu. Fakt faktem, że to jednak bardzo stare auto, sprzęgło może źle działać i sprawne ruszenie czymś takim może być bardzo, bardzo trudne. Szkoda, że taki błąd został wówczas przypłacony życiem. Może bezpieczniej było pojechać w prawo, zrobić gdzieś nawrotkę i wtedy wrócić.

  • Paweł napisał(a):

    No jasne a jakby ciężarówką jechał 10 kph to jeszcze zdążył by wychamować przed ślepą babą. Dlaczego oni nie jeżdżą 10 kph????

    1
    1
    • Józwa napisał(a):

      A Ty coi chcesz się wyróżnić?.
      W Polsce obowiązują jednostki km/h.
      Kph to co niby jest?. W astronomii jest jednostka Parsek i Kilo Parsek.
      Czyżby chodziło Ci o KiloParsek/godzinę?…trochę szybko.

  • ENAK napisał(a):

    Już jak widać takie skrzyżowanie to włos się jeży na głowie… 🙁 Tiry lewo-prawo, każdy 90km/h? Maszynka do mielenia mięsa… 🙁

  • Anonim napisał(a):

    Co za bezmozg tym tirem jechał? Dojeżdża do skrzyżowania i zapieprza jak idiota… Zabił niewinną osobe

    3
    33
    • Prezes129 napisał(a):

      Najlepiej zwalniać na każdym skrzyżowaniu, bo ktoś rozkojarzony wjedzie Ci pod maske. To nie kierowca TIRa zabił niewinną osobe tylko kierowca opla.

      14
      1
      • Tirowcy mordercy napisał(a):

        Niestety ale tu trzeba się zgodzić z anonim em, tir jechał y wolniej to by do tragedii nie doszło a tak mamy trupa. Jeśli w tym miejscu jechał do ogranicznika czyli 90 km/h to przyczynił się znacznie do śmierci pasażera osobowki.

        • w napisał(a):

          Na spokojnie sie zastanówmy- droga krajowa ograniczenie do 90, z uwagi na skrzyżowanie zakładam że jest 70(zakładam że to nie teren zabudowany). I teraz tak realnie patrząc jakie szanse ma pasażer tego opla przy uderzeniu prosto w niego przy 70 biorąc pod uwagę masę zestawu? Myśle ze nawet przy 50 czarno to widze

    • Kacper napisał(a):

      Tachograf prawde powie, nie jakies internetowe wywody

  • Słoneczko napisał(a):

    Zapierdzielają bezmózgowcy w ciężarówach. Dać im stare czołgi bez uzbrojenia to rusów rozjadą 🙂

    3
    19
  • Janusz napisał(a):

    Klasyka,. kobiety jeżdżą bezpieczniej. przecież wolno ruszyła i wolno jechała, O co wam chodzi? 🙂

    29
    4
  • MICHAŁ napisał(a):

    złota zasada “nie widzę, nie jadę” niestety wina pani z opla

    14
    3
  • Bartek napisał(a):

    Jeszcze szybciej mogły te tiry zapie*dalać. Zawodowi mordercy.

    14
    48
  • ja napisał(a):

    Jakoś tak wolno rusza, jakby z drugiego biegu. Może to było przyczyną?

    1
    5
  • Krzysiek napisał(a):

    Woźnicy ciężarów, bardzo śmiało sobie poczynali, co jasno widać na tym nagraniu – rejon skrzyżowania, a wszyscy grzali jakby co najmniej jechali po autostradzie.
    Patrząc po tym skrzyżowaniu, ewidentnie powinna być tam postawiona sygnalizacja świetlna, która zdecydowanie podniosłaby bezpieczeństwo ruchu, w tym rejonie ale jak to “polska, jaśnie oświecona, myśl” głosi, “światła to czyste zło, wynalazek szatna, który tylko spowalnia ruch, tworząc kory”, w myśl tej zasady, ludzkie bezpieczeństwo, zdrowie, a nawet życie, okazuje się być mniej ważne niż…prędkość.
    Każdy popełnia błędy, każdemu zdarza się gorszy dzień, należy zrobić wszystko i jest to m.in. rola oraz odpowiedzialność władz, aby minimalizować ryzyko tragedii, gdy dojdzie do tego typu sytuacji – co w “polszcze”, niestety sprowadza się do zrzucania całej odpowiedzialności na obywateli (w tym przypadku użytkowników dróg), zaś władza umywa ręce i nie uważa, że powinna była zrobić zawczasu “coś więcej”, żeby nie doszło do tragedii, ucieka od wszelkiej odpowiedzialności.

    12
    8
    • Marek napisał(a):

      Bardzo łatwo obale Twoje teze, że swiatła podnosza bezpioeczenstwo – w Stanach popularne staja sie skrzyzowania bez swiatel, policjantow i bez okreslania ktora droga jest z piewszenstwem, a która podporzadkowana. Kolejnosc przejazdu jest taka, jak kolejnosc dojechania do skrzyzowania. liczy sie uzywanie mozgu i kultura osobista. Na tych skrzyzowania jest statytstycznie najmniej wypadkow i kolizji, bo kazdy jest zmuszony do poruszania sie ostroznie i z glowa. Swiatła daja niekiedy złudne poczucie bezpoeczenstwa.

      9
      2
      • lll napisał(a):

        tak tak, tylko zapomniales napisac JAK sie jezdzi po stanach i co jest tego przyczyna. ze za przekroczenie predkosci mozna pojsc do wiezienia, a za razace – idzie sie na pewno. ze wiekszosc ludzi jezdzi tam zgodnie z przepisami. ze policja jest wszechobecna i ze ludzie sie jej boja. ze drogi sa szerokie, maja swietna widocznosc. itp. itd.

        w polsce mamy z grubsza dokladnie odwrotna sytuacje. jedyne co jest konstans to ilosc idiotow w spoleczenstwie i za kolkiem, roznica tylko taka, ze w ameryce wzieli te scierwo za mordy, a w polsce jak widac nie.

  • jan napisał(a):

    szkoda pasazerki, to ona powinna przezyć, a pani kierowca do ciupy na całe zycie za zabójstwo, kobiety nadaja sie do tarcia chrzanu a nie za kółko

    11
    7
  • jacek napisał(a):

    widzę ze tu sami mistrzowie kierownicy… rozumiem ze nikt z was nigdy nie popelnil błędu za kierownicą? Nikt sie nie zagapił ? Kobita miala pecha, zagapila się raz i od razu tragicznie. Nie osądzajcie zbyt pochopnie bo siwadczy tio tylko o waszej arogancji, zarozumialstwie i pysze.

    20
    8
    • M&M napisał(a):

      Nigdy nie popełniłem błędu, który skutkował śmiercią niewinnej osoby

      1
      1
    • roger86 napisał(a):

      Do Jacka: W pełni się z tobą zgadzam,bo wszyscy jesteśmy tylko ludźmi i się mylimy. Dlatego mnie śmieszą niektórzy komentujący tutaj często wyzywających innych od ameb umysłowych, januszy, czy wysyłających za takie coś do ciupy. Oczywiście są tutaj filmiki pokazujące skrajną głupotę i cwaniactwo, ale większość, to zwykłe ludzkie pomyłki. Parafrazując słowa Chrystusa mówię tak: niech rzuci kamieniem pierwszy ten, co się nigdy nie pomylił za kierownicą .

  • Leszek napisał(a):

    Bardzo niebezpieczne rozwiązanie komunikacyjne – jak na skrzyżowanie dwóch dróg krajowych o sporym ruchu. Jak słusznie zauważyli już niektórzy Komentatorzy, powinno tam być rondo lub światła. Wówczas niektóre zagrożenia zostałyby z góry wykluczone, a konsekwencje ewentualnych błędów byłyby o wiele mniej dotkliwe w porównaniu z obecną “rosyjską ruletką”.

    P.S. Dyskusja o poziomie wyszkolenia i umiejętności kierującej oraz prędkości ciężarówki – jest oparta wyłącznie na domysłach i niczego nie wnosi.

    20
  • Radeczek napisał(a):

    powinna zginac kierujaca opla a nie jej pasazerka, takich bledow poprostu nie mozna robic, znowu powtarzam KOBITY DO GAROW A NIE ZA KOLKO!!!

    27
    41
    • M&M napisał(a):

      Niech zgadnę ile razy kierująca podchodziła do egzaminu? Z 10? Niestety są ameby które zdają po x razy i takie są efekty. Jak dla mnie system prowadzący do uzyskania PJ jest dnem. Za mało godzin teorii i praktyki, żeby tylko tanio. I za dużo możliwości podchodzenia do egzaminu. 3 razy nie zdaje to wypad, nie nadaje się. Z PJ zrobiło się jak z czipsami: mam kasę to sobie kupię.

      30
      10
      • G&Ł napisał(a):

        nie popieram 😉 myślę że ludzie którzy zdają po x razy uczą się więcej na własnych błędach, to ludzie którzy zdają za pierwszym powodują takie wypadki bo nic nie mieli jak się nauczyć

        5
        34
        • Nick napisał(a):

          Co za tłuk. Skoro nie umie zdać parę razy tzn. Że jest tłukiem i przez następne 100 egzaminów też się nie nauczy. Autor postu zdał za 20 czy 30?

          10
          4
        • Wyrtytypyrty napisał(a):

          Rozumiem, że wg. Ciebie człowiek inteligentny chodzi do podstawówki aż do uzyskania pełnoletności? :-O

          1
          2
        • Nick napisał(a):

          wyrtytypyrty do podstawówki nie ale do matury czyli do pełnoletności siedzi w szkole. Jeśli porównujesz brak promocji do następnej klasy do tłuką co nie ogarnia samochodu i jest potencjalnym zagrożeniem siedzącym w potencjalnej broni stwarzając niebezpieczeństwo w ruchu lądowym to tak, wróć do tej szkoły, o zgrozo!

          4
          2
        • Anonim napisał(a):

          Oj kolego, ja zdawałem 4 razy egzamin tylko, że teraz mam 4 kategorie, no niestety zdarzyło się, nie widzisz nie jedź… Niestety pojechała i taki wynik. Sam też jeżdżę zestawem międzynarodowo i tego kierownicy nie pochwalam ani nie bronie… Polska gonitwa, wszystko na wczoraj, nawet kurcze nogi na hamulec nie przełożyć to już naprawdę, brak mi słów. I właśnie też za to wolę jechać na zachód bo są drogi, autostrady, kultura na drodze. A jak wjezdzam do Polski to odechciewa mi się jazdy, przykład takiego skrzyżowania bez świateł, już nie wspomnę o stanie technicznym naszych samochodów i polskich Januszach za kierownicą.

      • Nick napisał(a):

        Popieram. Mądrze mówi!! 3 i wypad a bie tłuki zażynają te auta i dalej bo ta się boi bo ten nie umie. Do trzech razy sztuka, nie umiesz to na autobus !

        7
        4
      • D. napisał(a):

        Powinno być tak, że by uzyskać uprawnienia trzeba zaliczyć egzamin więcej razy niż się go oblalo. Ewentualnie zapominając o wynikach sprzed więcej niż 5 lat.

        3
        1
  • Kanashii napisał(a):

    Co ma tutaj predkość ciezarowki? Nawet jakby jechał 70 to niestety wyjechanie tuż przed tira zle by się skończyło 🙁 Dziewczyny może sie zagadałylub zabrakło rozeznania możliwosci auta może niestarczyło doświadczenia, tragedia ale kopanie fosy przed kazdym skrzyzowaniem to nie rozwiązanie.

    11
    1
  • mac napisał(a):

    Pod Włocławkiem było podobne skrzyżowanie, na którym była masa wypadków. W końcu zrobili rondo i problem z głowy…

    10
    1
    • 770770 napisał(a):

      Na ty skrzyżowaniu nie ma problemu z widocznością tylko z rozumem i umiejętnościami zatorów , korków tez nie ma a od czasu do czasu trzeba chwilke poczekać. Ograniczenie jest do 70 km/h wiec jak już to raptem ciężarówka mogła przekroczyć o 10 km/h prędkość co nic nie zmienia

      5
      2
  • Gor napisał(a):

    Tam jest ogarniczenie do 70 km/h. Może czas wstawić fotoradar żeby wymusić tę prędkość? Przynajmniej dopóki skrzyżowanie nie będzie przebudowane

    https://www.google.pl/maps/@51.142492,20.2459404,3a,75y,4.63h,82.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sX-vLvZBJ2DAxHfyV2rZTAg!2e0!7i13312!8i6656

    5
    4
    • 770770 napisał(a):

      Na ty skrzyżowaniu nie ma problemu z widocznością tylko z rozumem i umiejętnościami zatorów , korków tez nie ma a od czasu do czasu trzeba chwilkę poczekać. Ograniczenie jest do 70 km/h wiec jak już to raptem ciężarówka mogła przekroczyć o 10 km/h prędkość co nic nie zmienia.

      12
      2
      • Michał napisał(a):

        Faktycznie nic. To tylko skromne 3 m/s. 6 metrów szybciej zadecydowało o śmierci. Gdyby ciężarówka była 6 metrów dalej od skrzyżowania nic by się nie stało.

        8
        14
        • Borek napisał(a):

          Środek ciężarówki zamiast na słupku A wylądowałby na słupku C albo na kufrze. Różnica byłaby taka, że osobówka miałaby szansę wbić się lewą stroną w ciężarówkę czekającą z drugiej strony i zostać zmieloną pomiędzy dużymi samochodami, więc pewnie zginęłyby dwie osoby zamiast jednej.

          8
          5
  • Karol napisał(a):

    Powinny byc swiatla. Ze wstrzymuje ruch itd…. niech wstrzymuje, zycie wazniejsze.

    5
    13
  • Anonim napisał(a):

    Powinny byc swiatla. Ze wstrzymuje ruch itd…. niech wstrzymuje, zycie wazniejsze.

    5
    12
  • Majkel napisał(a):

    Zdążę…

    Życie nie ma przycisku save i load…

    5
    2
    • Borek napisał(a):

      Przy tempie w jakim ten samochód ruszył to chyba nie było “zdążę” tylko brak świadomości że z prawej cokolwiek nadjeżdża.

    • Leszek napisał(a):

      Po kilkukrotnym obejrzeniu filmu wydaje mi się, że tamte dwie ciężarówki, które przejechały w prawo, mogły kierującej ograniczyć widoczność drugiego pasa z prawej. Być może obserwowała ona prawą stronę wcześniej i błędnie założyła, że po tych 5-6 sekundach nadal jest wolna… To wszystko jednak tylko domysły i dyskusja o skutkach, a nie prawdziwych przyczynach. W takim miejscu powinno być rondo, światła lub inne rozwiązanie wymuszające zmniejszenie prędkości.

      • Tymoteusz napisał(a):

        Koleżanka/Pasażerka mogła też niechcący przysłonić jej prawą stronę grzebiąc w torebce??

        • Borek napisał(a):

          Mogła, pewnie nigdy się nie dowiemy, ale w takim razie mówi się pasażerowi żeby się przesunął albo zakłada, że w niewidocznym obszarze jest jednak jakaś przeszkoda albo zagrożenie – nie widzę, nie jadę. Założenie odwrotne prowadzi do takich właśnie tragedii.

  • Michał BB napisał(a):

    Ciężarówki widać nieźle prędkości tam osiągają, przeskoczenie tego skrzyżowania to chyba niezła loteria.

    50
    4
    • Anonim napisał(a):

      Nieważne ile jechał, i tak by nie uniknął zderzenia

      12
      20
      • Tomekever napisał(a):

        ale może nikt by nie zginął….

        7
        7
        • Daniel napisał(a):

          No na prawdę 10 mniej przy 30 tonach robi różnice 😉 Nawet jak by jechał 50km/h a baba wjechała by po 30 ton rozpędzonych do tej 50 to i tak nikłe szanse na przeżycie…

          8
          1
    • Michał napisał(a):

      Tam jest kawałek ładnej prostej i kazdy zapierdala i nie patrzy na innych. Kiedys tam stał znak ze to jest czarny punkt

      13
      • krzysiok napisał(a):

        No bo to taki kraj, zamiast się zastanowić co zrobić żeby nikt tam nie ginął to dawali czarne punkty. Jakby to w czymś miało pomóc…

        16
        1
        • nieanonimow napisał(a):

          Gdyby prawo jazdy było równie łatwo stracić, co je dostać (wciąż jest moim zdaniem o wiele za łatwo), to może ludzie trochę by myśleli nad tym, co robią. Posiadanie prawa jazdy to przywilej, a nie konieczność i nie każdy psychicznie się do prowadzenia auta nadaje.

          W większości nie ma problemu z samymi skrzyżowaniami o dobrej widoczności, lecz z brakiem pomyślunku i przewidywania u jednych i nadmierną prędkością u drugich (jak najprawdopodobniej było właśnie w tym wypadku).

          7
          3
          • Dziki napisał(a):

            Posiadanie prawa jazdy to przywilej, niedługo będzie mowa, że oddychanie to przywilej. Każdy powinien jezdzic i odpowiadać za swoje czyny. Jezeli tam nie było ograniczenia do 50 to przy takim bocznym uderzeniuprzy 70 nie ma szans, bo poszło prosto w drzwi, przecież tam zrobiła się połowa auta odrazu. Niemniej jeżeli jechał 90 to będzie miał problem, bo zapewne adwokat sprawdzyni powoła biegłego, który będzie wskazywał na zbyt dużą prędkość ciężarówki (pewnie sadził 90 kalsycznie) jako przyyczynę śmierci itd.

    • Grzegorz napisał(a):

      No, ładne, całe 80 km/h bo trzeba zwolnić przed skrzyżowaniem. Ładnie to osobówki wymuszają pierwszeństwo, zamiast czekać nawet i kilka minut.

      5
      4
      • 770770 napisał(a):

        Dokładnie nawet nie kilka minut , tez tam czekam chwile i zawsze jakoś przejade bez spinania się .

        1
        1
    • 770770 napisał(a):

      Normalne prędkości bo ciężarówka jedzie tam około 80 km/h, to nic nie zmienia 70 czy 80 , za to zmieniają umiejętności było chwile poczekać i przejechać normalnie.

      2
      2
  • . napisał(a):

    Za ślepotę płaci się najwyższą karą…życiem. Szkoda.

    11
    7

Skomentuj...

Ostatnie wpisy

Szukaj