Zderzenie z ciężarówką
Autor informuje, że hamował i hamulce ma sprawne, a nie udało mu się uniknąć zderzenia z powodu prędkości jego pojazdu i śliskiej nawierzchni.
Autor informuje, że hamował i hamulce ma sprawne, a nie udało mu się uniknąć zderzenia z powodu prędkości jego pojazdu i śliskiej nawierzchni.
42 komentarze do "Zderzenie z ciężarówką"
Temu kierowcy TIR-a zabrał bym zawodowe prawo jazdy, jak i każdemu który jeździ na zasadzie “duży może więcej” , a robi tak wielu, stad apel do posiadaczy kamer, by każdy taki przypadek wymuszenia przesyłać Policji – tę zarazę trzeba wypalić do korzeni! A tylko świadomość, iż wymuszając mam 50% szans na wezwanie od Policji może tych chamów powstrzymać i mam nadzieję, że inni TIR-owycy którym zależy na wizerunku tej grupy zawodowej przyłączą się do akcji
Kolizja do uniknięcia na spokojnie, prędkość Bory 1,9 TDI HIGHLINE nie była wysoka, skrzyżowanie w miarę duże + możliwość odbicia w prawo na spokojnie. Wina w 100% leży po stronie kierowcy ciężarówki, ale można było tego uniknąć, wzywanie służb, koszty administracyjne… Za to wszystko my płacimy w kosztach polis OC. Posiadanie kamerki nie zwalnia z unikania zagrożeń.
Czy na prawdę kierowcy ciężarówek, autobusów nie mają pojęcia/zapominają, że ich pojazd nie kończy się na kabinie, w której siedzą i wystarczy, że ona przejdzie to już potem nie ma o co się martwić?
Durnie w ciężarówkach tak jeżdżą – to standard. Za takie wjazdy powinny być inne kary dla zawodowców, kierujących dużymi składami.Takich sytuacji mam multum, gnoje wiedzą, że mają kloca i nikt nie będzie pragnął konfrontacji.
Co za debil nagrywający. No ale trudno. Nie każdy umie używać mózgu. Ja jadąc patrzę że wyjeżdzą jedna ciężarówka. Patrzę tam z za nią jedzie druga. Oho to będzie chciała jechać za nią to zdejmuję nogę z gazu i redukuję bieg. Nie chamuję gwałtownie żeby nie wpaść w poślizg.
@Wienio – zaczęło się wieszanie psów na poszkodowanym.
Wyczuwam tu wróżbitę Macieja 🙂
Dobrze ze napisał ze jaka wersja wyposażenia jest w tej borze ??? w tytule filmu
Hahaha taka 15-20 letnia Bora w Srajlajnie to przecież nie są tanie samochody… to z 5 tys. zł kosztuje, mniej-więcej tyle co średniej klasy telewizor czy dobry smartfon, a Niemiec który to oddał na złom 5 lat temu z przebiegiem 700 tys. nie zdaje sobie sprawy że tym samochodem ktoś jeszcze jeździł i miał na liczniku zaledwie 180 tys. – warto się pochwalić w opisie, szkoda wozu!
Nie każdy zarabia po 4-5 tyś by go było stać na nowe auto. Ale skoro Ciebie stać to możesz zakupić 2-3 letnie auto kierowcy z bory na pewno nie będzie miał nic przeciwko.
Wymuszenie pierwszeństwa przejazdu przez kierowcę ciężarówki jest bezsprzeczne, ale nagrywający nie wykazał się przewidywaniem. Tę ciężarówkę widać było ze sporej odległości jak dojeżdża do skrzyżowania. Wystarczyło obserwować co robi i przede wszystkim zmniejszyć prędkość (dojeżdżając do skrzyżowania zawsze mamy obowiązek zmniejszyć prędkość niezależnie czy mamy pierwszeństwo przejazdu czy nie). Niestety, za kierownicą trzeba myśleć i przewidywać. Zasada ograniczonego zaufania obowiązuje zawsze i wszędzie.
Nie ma ani slowa w przepisach zeby na skrzyzowaniu zmniejszac prędkosc a zasada ograniczonego zaufania jest stosowana zawsze tylko w przypadku opisanym W art. 4 PRD. A teraz Januszu wyłącz internet i poczytaj ksiąźki. Najlepiej ustawę prawo o ruchu drogowym.
Jest słowo, by zachować szczególną ostrożność a to wymaga dostosowania sposobu jazdy do warunków, czyli niebezpośrednio do zmniejszenia prędkości, jeśli jest taka potrzeba. Kierowca ciężarówki zachował się niezgodnie z przepisami, więc zasada ograniczonego zachowania (druga część art. 4.) ma jak najbardziej zastosowanie… Januszu.
nie karmić trolla
Zasadę ograniczonego zaufania stosujemy, gdy okoliczności wskazują, iż inni uczestnicy ruchu drogowego mogą nie zastosować się do PRD. No i tu okoliczności były, było widać, iż ciężarówka nie zamierza stanąć, tyle że wystąpiły w ostatniej chwili, tak, że kierowca o przeciętnym refleksie i umiejętnych mógł nie zdążyć zareagować.
Wlaczanie sie do ruchu w tym miejscu na zjezdzie z autostrady to prawdziwy koszmar…
Proszę się zapoznać z kodeksem, w szczególności z określeniem „włączanie się do ruchu” i o nie pisanie więcej głupot. 🙂
Czepiacie się słówek banda debili
Nace, upps wpadka. 😀 Weź już zamknij swoje “internetowe drzwi” i wyjdź 😀
W kuchni masz internet? Czy łańcuch za długi?
Jak się do HAJLAJNA zakłada opony z biedronki to przestaje skręcać…
Nie no jasne, dzban wymusza pierwszeństwo, a autor ma uciekać na prawo, a jakby wpadł w poślizg, uderzył w barierkę, to kto mu zapłaci za naprawę auta, jak zbawiciel świata odjechałby pewnie jak gdyby nigdy nic?
dokładnie, tirÓWKA jak na pierwszeństwie sobie wyjeżdża bo nie dojedzie na rozładunek i w krzakach będzie spał, TAKA KURŁA WIDOCZNOŚĆ I ŚLEPA FRANCA WALI NA CHAMA, BRAK SŁÓW NA TYCH PAJACÓW…..
najważniejsza informacja to HAJLAJN
i hajlajn nie pomógł w myśleniu
Szukam wyjaśnienia autor dlaczego zachował się tak a nie inaczej, a na YT jego zgoda na użycie materiału tylko do konkretnego wydania PD 82.
Najlepiej będzie spytać samego autora dlaczego tak postąpił.
Możesz kilkniąć w filmik wtedy przeniesie Cię do strony na youtube, a stamtąd już tylko jeden krok aby wysłać swoje zapytanie. 🙂 Myślenie na prawdę nie boli 😀
Autor przekazał wraz z filmikiem taką oto notkę.
“Autor informuje, że hamował i hamulce ma sprawne, a nie udało mu się uniknąć zderzenia z powodu prędkości jego pojazdu i śliskiej nawierzchni.”
Następnym razem musisz czytać troszkę uważniej kolego!
Nie bardzo pomogłeś bo nie sądzę, że jak jest 1,9 TDI, nawet niech to będzie Highline, to się nie da skręcić w prawo.
Pytałeś o model silnika pojazdu więc wyprowadziłem Cię z błędu że nie jest to taki jak w Twoim zapytaniu a 1.9 🙂
Mam nadzieję że tym razem zrozumiałeś i pomogłem 😀
Tirowiec totalny bezmózg, takie włączanie mogło skończyć się o wiele gorzej.
To nie jest włączanie.
Słabiutkie te hamulce – ABS sprawny??? – dlaczego nie odbijałeś w prawo??
Może dlatego, że pod maską feralny silnik 1,4 TSI?
hodża Model auta: VW Bora 1,9 TDI Highline. (dodam że był w opisie – czytanie nie boli).
Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam.
@MG widać, że nigdy nie zdarzyło Ci się podczas hamowania najechać na nierównosci (w aucie z ABSem drastycznie wydłużają drogę hamowania) lub hamować gwałtownie na mokrej i być może śliskiej drodze.
Kamerka nie ukazuje realnej prędkości samochodu. Zakładając, że autor jechał dozwolone 70 km/h, droga hamowania na suchej nawierzchni w dzień i przy idealnych warunkach wynosi okl 7*7=49 m (tak uczą obliczania w OSK), a tutaj trzeba dołożyć mokrą i być może śliską drogę, zaskoczenie i ewentualne nierówności.
50m w idealnych warunkach to ja hamuję pustym zestawem (16 ton).
Nie odbieram winy kierowcy ciężarówki, bo dał dupy strasznie, ale ten VW hamował fatalnie, naprawdę. To warto sobie powiedzieć.
Należy też zwrócić uwagę, że skoro nawierzchnia jest nierówna i tak śliska to w jakim celu kierujący porusza się z prędkością, która powoduje, iż po wciśnięciu hamulca auto leci jak baletnica po lodowisku. Przecież, gdyby nie ten tir na jego drodze to on by na tym hamulcu przejechał za skrzyżowanie.
Powody takiego zachowania się auta są dwa. Albo cholernie kiepski układ hamulcowy, a właściwie układ zwalniający, albo dramatyczne niedostosowanie prędkości do warunków.
Nace nie pomyślałeś jeszcze że kierowca mógł się najnormalniej zagapić.
gadam sam do siebie
Następnym razem nie zapomnij się przelogować, kiepski trollu 🙂
Też mi się zdarzyło kiedyś znaleźć w Internecie własny komentarz po kilku latach i się z nim niezgodzić. 😉
Nace, upps wpadka. ? Weź już zamknij swoje “internetowe drzwi” i wyjdź ?
Ja w zasadzie niemal nigdy nie piszę krótkich postów, więc można szybko wyłapać po stylu pisania który jest prawdziwy… proponuję. Ja też nigdy nie piszę zdania z małej litery. Zasadniczo na próżno szukać u mnie wpisów napisanych niepoprawnym językiem, choć nie rzadko wulgarnym.
Także muszę was rozczarować, nie nie zapomniałem się przelogować, choć istotnie zdarza mi czasem rozmawiać sam ze sobą, w końcu czasem trzeba zamienić słowo z kimś inteligentnym 😀