“Kierowca zestawu spycha mnie na barierki”
Wcześniejsze podobne sytuacje
1. Kwestia sporna?
2. “I co teraz?”
oraz dwa odcinki programu Jedź bezpiecznie, w których omówiono temat
1. Komentarz JB w sprawie pierwszeństwa na tzw. pasie rozbiegowym
2. “Nie popadajmy w paranoję”
34 komentarze do "“Kierowca zestawu spycha mnie na barierki”"
Pozwolę sobie poteoretyzować (bez hejtu proszę, wiem że tutaj i w poprzednich filmach wina tira jest bezdyskusyjna)
Gdyby padał śnieg i linie rozdzielające pasy były by całkowicie niewidoczne (nie wiem, dopiero co śnieżyca poleciała, jeszcze nie odżnieżyli, nie istotne)
To czy wówczas też można by zarzucić tirowi zmianę pasa? jeżeli na przykład w tym miejscu byłby delikatny łuk i ktoś mógłby nie wiedzieć dokładnie jak biegnie pas ruchu po którym akurat jechał taki tir?
Tak. Na autostradzie nie ma skrzyżowań bez pasa rozbiegowego. A znak informujący o wjeździe na autostradę jest pionowy i musiał go widzieć. Domyślenie się, że tam jest pas rozbiegowy mieści się w definicji szczególnej ostrożności jaka należy zachować przez cały czas gdy występują trudne warunki atmosferyczne.
Jej niezachowanie przez zawodowego kierowcę popada pod rażące niedbalstwo i stanowi winę umyśna.
Według ustawy “prawo o ruchu drogowym”: “pas ruchu – każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi”. Jeśli na jezdni mieszczą się obok siebie przynajmniej dwa pojazdy wielośladowe to mamy już do czynienia z dwoma pasami ruchu i zmieniając jeden na drugi należy zachowywać się tak, jakby istniały linie oddzielające pasy.
Sprawa jest klarowna, kierowca TIRa bezczelnie zajechał drogę nagrywającemu, zmieniając pas, w niedozwolonym miejscu, jadąc przy okazji z nieadekwatną prędkością do wykonywanego manewru.
Jakie znaczenie ma miejsce zmiany pasa? Przecież, nawet gdyby zmieniał go na przerywanej, to i tak musiałby ustąpić pierwszeństwa pojazdowy osobowemu.
Niby żadne, ale przy odpowiednim zbiegu wykroczeń taka “pierdoła” może dobić do limitu 24PK. 😉
Takie, że jest to dodatkowe wykroczenie do kompletu, udowadniające fakt, że ten niby “zawodowy kierowca” TIRa jest zwykłym piratem drogowym, lekceważącym zarówno przepisy jak również bezpieczeństwo innych użytkowników drogi.
Rzeczywiscie, po numerach naczepy duzo osiagnie. Licza sie numery CIAGNIKA, a naczepe z polskimi numerami mogl ciagnac nawet Grek…
Prawda.
Jednak naczepa też ma jakiegoś właściciela, i on z natury swego biznesu wie (bo musi) kto mu ją ciągnął w oznaczonym czasie.
komentarz jest zbędny, nagrywający już wszystko powiedział…
Dogonilbym tirowca, przyblokowalbym i porzadny wpier%&$l spuscilbym mu
nic byś nie zrobił
Ja bym bił, mam przedni zderzak do malowania 😛
to bij zamiast zderzaka do malowania bedziesz mial cwiare do wspawania 😀
Obawiam się, że przy takiej różnicy między pojazdami nie byłoby czego malować. 😉
Akurat JB raczej wycofał się rakiem. Zamiast odpowiadając na kontrowersje zaczął odsuwać sytuacje od miejsca spornego. Nie opowiedział na główny zarzut podnoszony czy przepisy zmieniają się w zależności od pogody bo tak tłumaczy postawianie znaku ustąp pierwszeństwa.
Bredzisz człowieku tak, że aż się przykro to czyta.
Tak go słuchałeś…
Ewidentnie tir przeciął linie ciągłą 😉
Wina pojazdu zmieniającego pas, gdyż zmienia go przez ciągła, a kierowca z kamerką jest na swoim. Sam osobiście miałem taka sytuacje. Szczęście nie doszło do kolizji.
Jakby zmieniał przez przerywaną też musiałby ustąpić.
W Jedź bezpiecznie bardzo ładnie to było wytłumaczone, w zasadzie znak tam nie jest potrzebny bo i tak trzeba ustąpić pierwszeństwa zajmującym sąsiedni pas, Pana w tirze też to obowiązuje mimo że znaku nie miał…
Tir ma w tym miejscu linie ciągłą więc nie może się wpierdzielać na osobówke
O tym przecież pisze, osobówka jedzie swoim pasem, więc Tir musi jej ustąpić pierwszeństwa jeśli chce wjechać na ten pas.
Jaki miał znak ten z osobówki jak wjeżdżał na rozpedowke głąbie a ty o zmianie pasa mówisz weź rozlec sie i jebnij w lodówkę czołem może bedzie lepiej
TIR,Oddaj prawo jazdy morderco.
Jak ma oddać jak nie ma?
Kolego, przykro czytać takie bezsensowne komentarze. Znak A-7 jest po to, żeby ostrzec kierowcę znajdującego się na pasie rozbiegowym, który jest przede wszystkim PASEM RUCHU, że jeśli chce wjechać na autostradę to ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się już na autostradzie. Natomiast pojazdy opuszczające autostradę, tak jak ten zestaw na filmie, zmieniają zajmowany pas ruchu i MUSZĄ USTĄPIĆ pojazdom znajdującym się na pasie rozbiegowym. Takie proste i jednocześnie takie trudne.
My o tym wiemy.Tir tego nie wie .
Tak, ale nie na skrzyżowaniu, na którym pierwszeństwo ustalają znaki A-7/D-1 a to właśnie ma miejsce na filmie.
Użytkowniku TIR, znak ten tyczy się włączania na pozostałe pasy z PASA WŁĄCZAJĄCEGO, na którym to auto tylko dla własnego bezpieczeństwa może zwracać uwagę czy nie wymusi na nikim łamiącym przepisy. Widać, że nie pojmujesz tej logiki, więc wróć może do szkoły zawodowej przyzakładowej gdzie 4 lata robiłeś pierwszą klasę i nie wyjeżdżaj więcej na drogę jako kierujący pojazdem mechanicznym.
co ty pieprzysz o znaku osobówka była na swoim pasie, poztym tir przejebał przez ciągłą linie, a po trzecie zmienia pas więc powinien zachowc ostrożność
“Tir” I ty jesteś zawodowym kierowcą? Dokładnie jak piszesz głąbie, idź jebnij się o lodówkę…
Znak jest potrzebny. W tej sytuacji jego zdanie jest inne niż informowanie o konieczności ustąpienia pierwszeństwa przejazdu. W tej sytuacji informuje on, że droga na którą wjeżdżają pojazdy jest właśnie drogą z pierwszeństwem przejazdu. Ta informacja może się bardzo przydać na kolejnych skrzyżowaniach bowiem znak “D-1 Droga z pierwszeństwem” nie koniecznie musi być powtórzony na takim skrzyżowaniu.